Harpiste Merel Naomi speelt het Palmzondagconcert in de kerk van Zuiderwoude. Contrastrijk en eigentijds, met een originele toelichting van het programma.Merel Naomi zet de harp als solo-instrument op de kaart. Ze studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam bij Alexander Bonnet. Haar master studie voltooide zij aan de Messiaen Academie bij Manja Smits. Ze heeft haar eigen concertpubliek opgebouwd.

Merel-Naomi-harp-1200x630

Het afgelopen jaar was ze onder andere te horen in de Beurs van Berlage in Amsterdam, in het Catherijneconvent in Utrecht, in het Teylers Museum in Haarlem, Burgers Zoo Arnhem, in de Engelse kerk op het Begijnhof en live op Radio Noordholland. Ze verrast haar publiek met contrastrijke concerten, eigentijdse benadering en originele programmatoelichtingen.

Ze is ook te horen in duo concerten. Zoals met zangeres Tenar van Kooten Niekerk, met violiste Anastasia kozlova, met hoornist Hylke Rozema en saxofoniste Floor Wittink. Doordat ze voor harp veel stukken bewerkt is het mogelijk om verschillende stijlen muziek te laten horen. Met haar concerten wil ze haar publiek inspireren, en de harp als solo instrument bekend maken.

Wilt u een voorproefje van Merel bekijk haar website.

Bekijk hieronder de foto’s van het concert in Zuiderwoude, genomen door Adrie Honingh.