Routebeschrijving

De meeste concerten van de Catharina Stichting vinden plaats in de kerk van Zuiderwoude.
Zuiderwoude is een klein, schilderachtig dorp in het veenweidegebied van Waterland.
Het dorp ligt tien minuten rijden ten noorden van Amsterdam.

Per auto vanaf Amsterdam

Neem op de Ring Noord van Amsterdam (A10) de afslag richting Volendam (S116). Volg Volendam/Marken (N247). Neem de afslag Monnickendam. Volg de weg tot u Monnickendam weer uitrijdt. U rijdt dan langs de oude Zeedijk. Na ongeveer 1 kilometer ziet u het bord Zuiderwoude. Sla hier rechtsaf (Gouw). Na iets meer dan een kilometer rijdt u Zuiderwoude binnen.

Parkeren

Bij de kerk van Zuiderwoude is beperkte parkeerruimte. Parkeer eventueel op de Gouw, of bij het Dorpshuis aan de Zuiderwouder Dorpsstraat 39. Hier zijn twee pleintjes met gratis parkeerplekken: vóór en na het bruggetje aan de linkerkant.

Met het openbaar vervoer

• Vanaf Amsterdam Centraal Station met de bus richting Edam/Hoorn (314) of Volendam/Edam (316). Uitstappen bij halte Broek in Waterland, vanaf daar 2,5 kilometer lopen of met de buurtbus (lijn 419, niet op zondag). Zie  EBS voor bustijden.
  • Vanaf Amsterdam Station-Noord (eindpunt metrolijn 52) richting Edam/Volendam (312), uitstappen halte Broek in Waterland. Of bus richting  Monnickendam/Marken (315), uitstappen halte Zuiderwoude, Gouw, vanaf daar 1 km lopen.