Zondag 31 mei 2015 om 16.00 uur, kerk van Zuiderwoude

Van Charles d’Orléans aan het eind van de Middeleeuwen tot Mallarmé en Valéry wil het Utrechts Kamerkoor in dit programma de grote Franse dichters eren met koorwerken uit voornamelijk het eind van de 19e en de eerste helft van de 20e eeuw.

Utrechts Kamerkoor

Het Utrechts Kamerkoor is een gemengd klassiek kamerkoor dat werd opgericht in 1952. Sinds 2003 worden we geleid door Wolfgang Lange.

Ons repertoire omvat een brede schakering aan werken uit de Europese koorliteratuur vanaf renaissance tot hedendaags. We zingen hoofdzakelijk a capella werken in een thematische programmering. Hiermee willen we onszelf steeds uitdagen en ons publiek verrassen met bijzondere muzikale ervaringen.

dirigent_witWolfgang Lange studeerde hobo bij Han de Vries, Gerhard Turetschek (Wenen) en Christian Schneider (Keulen). Hij was freelance hoboïst in diverse orkesten en is medeoprichter en vaste hoboïst van het Helios Ensemble. Hij studeerde koordirectie bij Barend Schuurman aan de Hogeschool voor Muziek te Rotterdam en vervolgde de opleiding aan de Hogeschool voor Muziek te Tilburg. Wolfgang is dirigent en artistiek leider van het Helios Ensemble en het Helios Kamerkoor. Naast dirigent van het Utrechts Kamerkoor, is hij tevens muzikaal leider van het Gelders Bach Collegium, het Achterhoeks Bachkoor & Orkest, Collegium Vocale Deventer en Luna Kamerkoor.

Programma: stukken van o.a. Claude Debussy 1862-1918  – Maurice Ravel 1875-1937 – Darius Milhaud 1892-1974 – Jean Francaix 1912-1997   en  4  pianowerken van Debussy

Toegang 10 euro.                                          Kerk open om 15.30 uur

Kaarverkoop:   in de kerk voorafgaand aan de voorstelling.

U kunt ook kaarten reserveren bij:    JEANNEKLEIN@PLANET.NL

Graag naam en volledig adres, u ontvangt een bevestigingsmail