Ben je tussen 6 en 12 jaar, zorg dat je erbij bent, het wordt hartstikke leuk. Neco zal een verhaal vertellen. Over muziek uit ons land en uit andere landen. Hij maakt daarbij muziek en zingt liedjes.

De kinderen doen mee, en mogen zelf ook liedjes aandragen, die samen gezongen worden. De kinderen worden uitgenodigd om vooraan te zitten om Neco heen. Als kind mag je je eigen instrument meenemen. Daarom moeten de kinderen om 15.45 uur al in de kerk zijn. Heb je geen instrument, geen probleem, dan kom je zonder iets; en er zullen ook wat geleende instrumenten klaar liggen.

Eerder dit jaar was het “volwassen” publiek erg enthousiast bij een optreden van Neco op deze plek, het was heel leuk. Nu is er de kans voor kinderen om mee te doen.

Neco woont in Uitdam maar komt oorspronkelijk uit Mozambique, waar hij een bekende muzikant is, op straat daar wordt hij steeds herkend en aangesproken. Neco is enorm muzikaal en kan tijdens een concert heel goed contact maken met zijn publiek en zeker ook met jonge mensen.

Neco is een podiumgenieke en muzikale singer-songwriter. Van jongs af aan was Neco ondergedompeld in muziek en zo kwam hij in aanraking met traditionele Mozambikaanse muziek. Deze muzikale ervaring bracht Neco naar Portugal (om klassieke gitaar en zang te studeren) en naar het conservatorium in Rotterdam (klassieke zang en jazz).

Zijn muzikale stijl ontwikkelde zich door nieuwsgierigheid naar geluiden. Hij wordt beïnvloed door lokale traditionele Afrikaanse muziek, klassieke muziek, folk en jazz, waarmee hij zijn eigen unieke universele stijl creëert

Neco heeft zes cd’s geproduceerd, heeft concerten gegeven in heel Europa, Afrika en Latijns-Amerika, en werkt samen met nationale en internationale musici.

Datum:

Zondag 10 november 2024, 16.00 uur, al om 15.45 aanwezig

Locatie:

kerk Zuiderwoude, Zuiderwouder Dorpsstraat 1

Entree:

Kinderen, vaders, moeders, opa’s en oma’s en andere volwassenen  € 7,50 p.p.

Reserveren: om van een plek verzekerd te zijn, stuur een e-mail aan
jeanne-reserveringen@catharinastichtingzuiderwoude.nl

Parkeren: bij de kerk van Zuiderwoude (adres: Zuiderwouder Dorpsstraat 1) is beperkte parkeerruimte. Parkeer eventueel op de Gouw of bij het Dorpshuis (Zuiderwouder Dorpsstraat 39).