Koffieconcert Zondag 31 januari, Kerk Zuiderwoude, 11:30 uur.

Een mooi en intiem concert. Op het programma staat o.a. een triosonate van Johann Dismas Zelenka. De prachtige akoestiek van de kerk laat de hobo zeer tot zijn recht komen. Er wat is er mooier dan één hobo? Met een verwijzing naar Wim Kan: natuurlijk twee hobo’s. Dat gecombineerd met de sonore klank van een fagot is er sprake van puur genot. N.B. RieTrio speelt ook in de kerkdienst om 10:00 uur.

Rie Trio met: Rik Sonneveld (hobo), Cynthia van Leeuwen (hobo) en Marca Schrap (fagot)

Rik Sonneveld is op zijn 10e  begonnen met hobospelen, de eerste jaren kreeg hij les van zijn vader. Na een jaar Laboratoriumschool koos hij alsnog voor het conservatorium, eerst in Enschede, daarna in Den Haag. Vanwege economische redenen brak hij een jaar voor het einde zijn hobostudie af. Na een pauze van zes jaar heeft hij zijn instrument weer opgepakt en speelt sindsdien met diverse familieleden, vrienden, ensembles en orkesten waaronder het RieTrio. Rik Sonneveld was al eerder te gast in de kerk van zuiderwoude met Otto Dethmers

Cynthia van Leeuwen is op haar 12e  begonnen met hobo spelen. Zij heeft gestudeerd aan de conservatoria van Amsterdam en Hilversum.  Zij is vaste hoboïste van het Hanze-orkest in Zwolle en het RieTrio. Ook is ze oproepkracht van diverse begeleidingsorkesten.

Marca Schrap is op haar 10de begonnen met fagotspelen. Hoewel ze nooit echt  het vak is ingegaan, heeft ze ruime orkest- en ensemble-ervaring. Ze speelt graag muziek voor blazers en hedendaagse muziek en deed dat o.a. in het Amsterdams Blazers Collectief, Utrechts Blazers Ensemble, Nieuw Geluid en het Nederlands Dubbelriet Ensemble.

Naast fagot speelt Marca Schrap ook contrafagot. Sinds 1987 speelt ze in het Domstad Blazers Ensemble en is daarnaast vaste speler/invaller bij Het Orkest (Amsterdam), Amsterdams Barok Gezelschap en Symfonie Orkest Nijmegen.

Toegang gratis, de vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.