Kom naar het jaarlijkse kinderconcert (3+) met een optreden van vertelkunstenaar Gijs van Rhijn, bassist Ronald Jonker en pianiste Japke Hartog. Van opa mag Peter absoluut niet door het tuinhekje naar buiten. Veel te gevaarlijk. Maar Peter is nieuwsgierig en gaat toch het weiland in. Daar staat hem een spannend avontuur te wachten.

Waar:                  Kerk van Zuiderwoude

Wanneer:            Zondag 3 februari 2019 | 16:00-17:00 | kerk open om 15:30

Voor wie:            Voor iedereen van 3 tot 103

Entree:                € 5,-

Reserveren:       Er kan niet meer gereserveerd worden.

Programma:

Swingende liedjes die op speelse wijze het landschap beschrijven, dromerige liedjes om heerlijk op te doezelen en dommelen; stuk voor stuk brengen ze het vogeltje, de eend, de kat, de wolf, opa en natuurlijk de heldhaftige Peter opnieuw tot leven in deze swingende familievoorstelling.

Over de makers:

Gijs van Rhijn weet door zijn jarenlange ervaring in het onderwijs kinderen moeiteloos mee te krijgen naar de mooiste sprookjeswerelden. Hij studeerde schoolmuziek aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen en volgde daarna de theateropleiding Selma Susanna in Amsterdam. In 2011 won hij het Leids Cabaret Festival.  De jury hing aan zijn lippen vanwege zijn sterke mimiek en dynamiek in zijn verhalen. Hij maakte de cabaretvoorstellingen Lokroep (2010-2012) en Fendt (2012-2014). Naast de voorstelling Peter en de Wolf begeleidt hij workshops (o.a. Buitenkunst) en muziek- en theater­projecten (o.a. Conservatorium Groningen), organiseert en rijdt hij bijzondere busritten en ontwikkelt hij samen met zijn partner Mayke Zandstra een plek voor cultuur- en natuurbeleving op de Enne Jans Heerd in Maarhuizen.

Japke Hartog is een veelzijdig en bevlogen zangeres en pianiste. Als muzikaal leidster is ze al lang betrokken bij projecten met kinderen en jongeren. Vanaf haar tiende jaar is Japke Hartog betrokken bij het Groninger Kinder- en Jeugdkoor. Na jarenlang zelf gezongen te hebben bij beide koren, is ze nu dirigent van het Groninger Kinder- en Jeugdkoor. In juli 2007 voltooide Japke de opleiding Docent Muziek aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen. Daarna volgde zij directielessen bij Louis Buskens. Momenteel werkt ze als docent muziek in het voortgezet onderwijs en is ze dirigent van het Groninger Studentenkoor. Japke is mezzosopraan in het sextet Sirius.

Ronald Jonker is een gepassioneerd muzikant, erg betrokken bij alles wat hij doet, hij speelde in diverse bands en is basgitaarleraar voor groot en klein.

Dit concert wordt mede mogelijk gemaakt met een donatie van Stichting Interkerkelijk Koor Melody uit Monnickendam.