Traveling east – oosterse magie op gitaar

Gitarist Jan Wouter Oostenrijk liet zijn gitaar ombouwen tot quarter-tone guitar, een uniek instrument waarmee hij precies de goeie noten kan spelen om de klankwereld van de Noord-Afrikaanse muziek en melodieën uit het Midden-Oosten te kunnen laten horen.

Vanuit zijn passie voor de Arabische wereld ontwikkelt hij zijn eigen crossovers. Hij weet Midden-Oosterse en Noord-Afrikaanse microtonale klanken smaakvol te integreren met jazz, blues, roots. Zijn muziek kan omschreven worden als Maghreb Jazz en Sharqi Blues. Creatief, avontuurlijk, met eigen composities, traditionals en betoverende transmomenten. Als gitarist geniet hij internationale bekendheid met deze muzieksoorten.

Jan Wouter is oprichter van de Gitaarschool Amsterdam. Hij geeft les in Amsterdam Zuid-Oost en in de regio Waterland. Hij studeerde jazzgitaar aan het conservatorium van Amsterdam bij Wim Overgaauw.

Traveling East is zijn nieuwe akoestische solo programma waarin hij op zelfgebouwde kwarttoon gitaren succesvol Arabische klanken met jazz, blues en roots integreert. Met eigen composities, traditionals en maqam improvisatie verovert hij nieuw terrein met deze desert blues sound.

De Nederlandse Traveling East tour van Jan Wouter Oostenrijk is mede tot stand gekomen dankzij bijdragen van het Norma fonds, AFK fonds en het Fonds voor Geld- & Effectenhandel.

Wanneer: zondag 18 december, 14.00 uur
Waar: kerk van Zuiderwoude (kerk open vanaf 13.30)
Entree: € 12,50 (tot 18 jr gratis), bij voorkeur met PIN-betaling

Reserveren: om van een plek verzekerd te zijn, stuur een e-mail aan
jeanne-reserveringen@catharinastichtingzuiderwoude.nl

Parkeren: bij de kerk van Zuiderwoude (adres: Zuiderwouder Dorpsstraat 1) is beperkte parkeerruimte. Parkeer eventueel op de Gouw of bij het Dorpshuis (Zuiderwouder Dorpsstraat 39).