Een mooi en veelzijdig jaar…

Het jaarprogramma van Cultuur in de kerk Zuiderwoude is al voor een groot deel rond. Het belooft een mooi en veelzijdig jaar te worden. Zondagmiddag 9 februari staat bijvoorbeeld in het teken van Wintergasten. Een uitgebreid persoonlijk en inhoudelijk gesprek met een gast uit de regio. Dit jaar is dat schrijfster Paulien Bom en zij zal vooral vertellen over de opvoeding en welke problemen daarbij kunnen optreden. Aanvang 16:00 uur.

Niemand minder dan chansonnière Charlotte Haesen komt op 8 maart naar Zuiderwoude voor het voorjaarsconcert. Sinds het winnen van de publieksprijs van het prestigieuze Concours de la Chanson ontving ze uitsluitend lovende recensies en trad ze onder andere op bij Podium Witteman. Samen met gitarist Philip Breidenbach neemt zij ons mee op een muzikale reis door het Franse chanson. Van 16:00 tot 17:00 uur.

Op zondagochtend 7 juni is er een bijzonder koffieconcert met Christiaan Winter. Hij gaat ook schuil achter de naam De Notenmaker, wat heel toepasselijk is voor iemand die beiaardier, organist en dirigent van een vocaal ensemble. In die laatste hoedanigheid zal hij in het voorjaar naar Zuiderwoude komen. Koffieconcert, aanvang 11:30 uur.

Blokkeer 21 of 22 juni alvast in uw agenda. Op deze dag is er een bijzondere samenwerking tussen de Fanfare van Zuiderwoude, Suyderwou’s Historie en Cultuur in de kerk. De fanfare bestaat in 2020 honderd jaar en daarom is er een voorstelling met als thema ‘100 jaar Zuiderwoude’. We verwachten veel aanloop, dus daarom gaan we uit van een avondvoorstelling op zaterdag om 20:00 uur in de kerk van Zuiderwoude en een ochtendconcert, aanvang 11.30 uur op zondag in de pastorietuin.

Met potlood staat het al genoteerd voor zondagochtend 4 oktober: het koffieconcert van topkoor The Classics. Om 16:00 uur in de kerk.