Bach, Suite II & III

Voor ons traditionele nieuwjaarsconcert hebben we Hanneke Rouw bereid gevonden om haar mooie programma, waarmee ze door Nederland én buitenland tourt, in Zuiderwoude ten gehore te brengen.

Hanneke Rouw is op achtjarige leeftijd begonnen met cello spelen. Met veel plezier heeft ze lessen gevolgd bij Rata Kloppenburg en Maria Hol. Op haar zestiende speelde ze solo met het Jeugd Strijk Orkest Constantijn (nu het Britten). In datzelfde jaar won ze een eervolle vermelding op het Prinses Christina Concours. Zij volgde lessen bij Ran Varon aan de vooropleiding van het conservatorium in Zwolle. Hanneke heeft gestudeerd bij Martijn Vink aan de Luca School of Arts in Leuven.

Hanneke speelt op een Duitse cello (begin 20e eeuw). Dit is mogelijk gemaakt door het Prins Bernhard Cultuurfonds en de Stichting Eigen Muziekinstrument.

Vorig seizoen heeft Hanneke met veel plezier en enthousiasme door Nederlands getourd met de zes cellosuites van Bach en de cellosonates van Beethoven, Mendelsohn, Chopin, Lalo, Brahms, Saint-Saëns, Grieg, Rachmaninoff, Fauré, Shostakovich, Prokofiev en Debussy. Vanwege het succes van deze tournee gaat Hanneke Rouw komend jaar nogmaals door Nederland, Groot-Brittannië, Italië en Duitsland.

Programma:
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
– Suite II in D minor (BWV 1008)
– Suite III in C major (BWV 1008)

Wanneer: zondag 1 januari, 16.00 uur
Waar: kerk van Zuiderwoude (kerk open vanaf 15.30)
Entree: € 12,50 (tot 18 jr gratis), bij voorkeur met PIN-betaling

Reserveren: om van een plek verzekerd te zijn, stuur uiterlijk 30 december een e-mail aan
jeanne-reserveringen@catharinastichtingzuiderwoude.nl

Parkeren: bij de kerk van Zuiderwoude (adres: Zuiderwouder Dorpsstraat 1) is beperkte parkeerruimte. Parkeer eventueel op de Gouw of bij het Dorpshuis (Zuiderwouder Dorpsstraat 39).