Bach, Chopin. Maar nu!
door pianiste Jacqueline voorheen Frederique.

Muziek beluisteren en begrijpen, met pianiste Jacqueline voorheen Frederique. Concert van 3 x 3 preludes met beschouwingen.

Waar gaat muziek eigenlijk over? Wat kun je horen? Wat is er in de loop van de tijd veranderd en wat niet? Waar haalt een componist inspiratie vandaan?

• J.S. Bach (1685 – 1750), als hoeksteen/godfather
  • F. Chopin (1810 – 1849), romanticus, door Bach geïnspireerd
  • Lorre Trytten (leeft nu), ook romanticus, ook door Bach geïnspireerd – maar anders

Jacqueline voorheen Frederique heeft Piano en Algemene Muzikale Vorming gestudeerd aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam.

Toen in 2020 de coronapandemie uitbrak, deed Jacqueline de deuren van haar Franse balkon open en speelde ze elke dag om 12:00 uur een concert. Dat begon altijd met een pianostuk van Bach. Daarna volgde een hedendaagse compositie, speciaal voor de gelegenheid gecomponeerd. Van het 24preludia-project is inmiddels de podcast-serie ‘Bach. En nu?’ ontstaan, te beluisteren op elk podcast-platform.

Wanneer: zondag 12 maart, 16.00 uur
Waar: kerk van Zuiderwoude (kerk open vanaf 15.30)
Entree: € 12,50 (tot 18 jr gratis), bij voorkeur met PIN-betaling

Reserveren: om van een plek verzekerd te zijn, stuur een e-mail aan
jeanne-reserveringen@catharinastichtingzuiderwoude.nl

Parkeren: bij de kerk van Zuiderwoude (adres: Zuiderwouder Dorpsstraat 1) is beperkte parkeerruimte. Parkeer eventueel op de Gouw of bij het Dorpshuis (Zuiderwouder Dorpsstraat 39).