Zondag 18 oktober van 11.30 – 12.30 uur, kerk van Zuiderwoude

Kodály koor

Het Nederlands Kodály Koor is een vrouwenkoor dat in 1967 is opgericht om vooral muziek te zingen van de Hongaarse componist Zoltan Kodály.  Daar zijn in de loop der tijd allerlei andere componisten bijgekomen van 1400 tot nu.

Sinds 2012 staat het koor onder leiding van de Japanse dirigent Takashi Mizumoto en hij heeft wat Japanse liederen ingebracht.  Hij is in Nederland aan het Amsterdamse Conservatorium afgestudeerd,  in 2013 als dirigent en in 2014 als pianist.

Tijdens het concert zal een koorlid mondelinge toelichting geven op de verschillende stukken en werken van componisten die o.a. gezongen zullen gaan worden zijn;

Orlando di Lasso – Zoltán Kodály – Béla Bartók – Francis Poulenc – Teruaki Suzuki – Yoshio Mamyiya – Yoshio Mamyiya – Takatomi Nobunaga – Cor Lemaire – Bob Chilcott.