Zondag 22 februari 2015 om 11.30 uur, kerk van Zuiderwoude

Jan Marten de Vries (piano) en Katarina Sames (fluit) spelen Into Silence’ van Jan Marten de Vries.

Dit stuk is gecomponeerd voor de veertigdagentijd. De acht preludes bieden acht manieren om de stilte te bereiken.

Voorafgaand speelt Jan Marten de Vries tijdens de dienst (10.00 tot 11.00 uur) Via Crusis van Liszt.

Om 11.15 is er koffie, om 11.30 uur speelt het duo ‘Into Silence’

Jan Martin de VriesJan Marten de Vries (1958) studeerde aan het Rotterdams Conservatorium piano, kerkmuziek en compositie. Momenteel volgt hij aan het Utrechts Conservatorium een Masteropleiding Piano Kerkmuziek bij pianist Bert van den Brink. Hij is werkzaam als cantor bij de Doopsgezinde Gemeente Haarlem, de Willem de Zwijgerkerk in Amsterdam-Zuid en De Binnenwaai in Amsterdam-IJburg.

Katharina Sames

Catharina Sames haalde op jonge leeftijd al enkele eerste prijzen bij concoursen. Ze studeerde fluit aan de conservatoria in Frankfurt/Main en Hamburg. Tijdens haar studie speelde zij concerten in Engeland, Frankrijk, Spanje, Hongarije, Egypte en de VS. Momenteel studeert zij verder aan het conservatorium in Utrecht voor haar Master-diploma. Naast fluit speelt zij piccolo.

Vrije entree, uw vrijwillige bijdrage stellen we zeer op prijs.