1 december 2013   15.00 uur Kerk Zuiderwoude

LUNA Kamerkoor 21-9-'13

LUNA Kamerkoor 21-9-’13

Op 1 december geeft het Luna Kamerkoor een concert in de kerk van Zuiderwoude. Het Luna Kamerkoor o l v Wolfgang Lange is opgericht in 2012 en is een projectkoor voor vergevorderde amateurzangers uit heel Nederland. De repetitieperiode is zeer kort, veelal zijn het niet meer dan 5 á 6 zaterdagen. Het streven is dat jaarlijks binnen één project het programma drie keer wordt uitgevoerd. De repertoirekeuze richt zich voornamelijk op muziek vanaf de 19e eeuw.
Tot nu toe zijn er twee projecten gerealiseerd : in mei 2012 stond  Ein deutsches Requiem van Johannes Brahms op het programma ; nu, in september 2013, is CHANTING uitgevoerd, waarbij de meest bekende werken van enkele Engelstalige componisten op het programma staan.
Voor 2014 staan het Stabat Mater van Francis Poulenc (versie voor koor en orgel) en het Requiem van Fauré en voor 2015 is het concertprogramma RETRO getiteld. Hierin worden enkele fraaie werken voor koor met gitaar uitgevoerd.