Beste wandelaars,

Ook dit jaar gaan we weer wandelen met de Catharinastichting: zaterdag 19 mei 2018.

We vieren het tweede lustrum van de wandelafdeling van de stichting: we gaan voor de tiende keer op pad: na Zuid Limburg, de Achterhoek, Texel, Den Bosch, Gaasterland, Valkenswaard, Amerongen, Elburg en Land van Ravenstein willen we een nieuw gebied verkennen.

Dit jaar is ons oog gevallen op de grienden van de Oude Maas, die lopen ten zuiden van Rotterdam, bij de plaatsjes Rhoon en Barendrecht. Het is een verrassend gebied dat de geschiedenis van de Nederlandse polders en waterwerken goed laat zien. Het is platteland met aan de horizon de havens van Rotterdam. We denken hiermee veel van onze wandelaars te verrassen: voor velen is dit onbekend terrein.

Nadere informatie over programma, prijs en andere praktische zaken volgen. Reserveer vast de datum in de agenda. Opgeven voor de wandeling kan natuurlijk al wel.

De totale wandeling is 17 km. Het is mogelijk om de route in te korten tot 10 km.

Uiteraard beginnen we de wandeling met koffie en lekkers. Als afsluiting dineren we met z’n allen in een pittoresk en culinair restaurantje in Rotterdam.

Je kunt je opgeven door een email te sturen naar gretapauw@gmail.com. De kosten voor deze gezellige dag hebben we gelijk kunnen houden als voorgaande jaren, namelijk: 55 euro. Inschrijving gaat naar datum van binnenkomst.

Cora Vlaming, Bartie Klomp en Greta Honingh-Pauw